yeni bi şehre ayak izi bırakmak

Çılgın oldugumu düşünmüyorum ısrarla.
Sık olarak bahsettiğim uyku problemimin üzerimdeki ağırlıgını atıp,zombie halinde birden aldıgım bi kararla sabahın yedi yirmisinde yola cıkmak suretiyle Kocaeli'ne gittim.
Aylardır yaşamadığım Pazar sabahı tadını yeniden buldum adeta.
Şehrin o kokusu..
Otobüse benimle binen diğer insanların iniş sonrasında neler yapacağını düşünmek..
Haydarpaşa'nın fotograf heyecanımı yeniden doruklara ulastırması..
Tren raylarının sesi eşliğinde kaçamak uyuklamalar..
Toplu tasıma araclarında en büyük zevklerimden birisi diğer yolcuları dinlemektir;diğeri de gözlük altından yüzleri incelemek..Yapılan telefon konusmaları yahut yan koltukla sohbetler..Hayatlardan izdir hepsi,farklı bi heyecandır benim için,ortak bi varış noktamız var zira onlarla.
Yolculuk aynı yere,farklı düşüncelerle.
Hepimizin bitiş noktası aynı, bir ray üzerinde.

..

Bu bitiş noktasında beni bekleyen eski bir dostu görmek,sarılmak..
Çay ve böreğin iyi bi kahvaltı oldugu kanısındayım her zaman için.Yanında karamelli bir de koyu sohbet mevcutsa tadından yenmez.
Küçük şehirleri svmişimdir hep.İstanbul'a yakın küçük şehirler..
Denizin kokusunu her sokagında duyacağınız şehirlerden Kocaeli.Sakin,güven veren bi rengi var.


...
Derken film izleme kararı aldık.
Bir şeyi herkes cok fazla konusup,yorumlar yapıyorsa,tabir-i caize ağza düşüyorsa önyargım eşliğinde bünyemin reddetmesi huyunu sevmiyorum bazen.
''Issız Adam'' da bu durumlardan biriydi.
Film müzikleri etkiliydi evet,çarpıyordu insanı bi yerden..
Fakat gariptir ki hiç izlemek istemedim.
Öncesinde dokunmuş bir ruhun ısrarlarına dayanamayıp Issız Adam'a bilet aldık.
Filmin akışı garip;biraz bitse de gitsek durumu,biraz da acıtmaya müsait sahneleri vardı.



Acıttı nitekim.

Ya da filmin baslamasını beklerken yanımda oturan kısa saçlı marjinal teyzenin mısırla savasının ve asi yüzünün ardından bitiminde onda gördüğüm acı etkilemişti beni.
Göz altları parlıyordu,ıslaktı.
Bizden önce kalktı yerinden altında mısır taneleri bırakarak.
Gülümsedim yinede.
Sinema ardından lahmacun ve ayran keyfini de sonlandırıp Kocaeli'nin en güzel yeri oldugu söylenilen Değirmendere'ye yol aldık.



Tanıdıktı biraz Değirmendere,Mudanya gibi.

Tam bi sahil semti;miss..

Öyle hosuma gitti ki 'bir ay yasamak istedigim yerler' arasına girdi
Değirmendere'den sonra otobüs bileti alıp döndüm 'karmaşam'a.
Boğulduğumu hissettim yine otogar'da.çok huzursuz bi yer orası.sadece umudu olan ve umudu kalmayan insanların kesiştiği..

Ey İstanbul,

"karda donmak üzeresindir, uyumak tatlı gelir ama öldüğünün farkında değilsindir..."

Dinleyiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder